ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی سهم اندک ادبیات معاصر در دانشگاه مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض»
سرخط خبرها

«کرشمه خسروانی» به چاپ ششم رسید | نمایشنامه‌ای از کرامت امام حسین (ع)

  • کد خبر: ۱۹۲۶۱۹
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
«کرشمه خسروانی» به چاپ ششم رسید | نمایشنامه‌ای از کرامت امام حسین (ع)
کتاب «کرشمه خسروانی» نوشته سید مهدی شجاعی توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ ششم رسید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «کرشمه خسروانی» نوشته سید مهدی شجاعی به تازگی توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ ششم رسیده است.

«کرشمه خسروانی» یا «مخالف بیداد به طرز همایون» نمایشنامه‌ای است که به یکی از کرامات امام حسین (ع) می‌پردازد. داستان این کتاب از اتاق یزید و کاخ معاویه شروع می‌شود و تا خانه زینب (س) و بیابانی که امام حسین (ع) مردانگی غریبی را تصویر می‌کند ادامه دارد.

داستان این کتاب برگرفته از روایات است و نویسنده تلاش کرده است نگاهی واقعی به داستان داشته باشد و به شکل ظریف و دقیق حیله‌های معاویه و عنادش با پیامبر را به نگارش درآورده است.

در این کتاب نویسنده با بیانی دیالوگ محور سعی شده وقایع به شکل دراماتیک بیان شوند. همچنین نامگذاری هر یک از فصل‌های نمایشنامه براساس دستگاه‌های موسیقی ایرانی انجام شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

هیچ‌چیز به اندازه چشم‌انتظاری توان‌فرسا و طاقت‌سوز نیست. آن هم انتظار مسافری که هیچ زمانی را برای آمدنش معین نکرده باشد. اگر بدانی که یک روز صبح… در باقی اوقات شبانه‌روز کمی آرام و قرار میگیری. اگا گفته باشد صلاه ظهر، بقیه نمازهایت را با حضور قلب می‌خوانی. اگر شنیده باشی که گرگ و میش غروب، از انتهای یک غروب تا ابتدای غروب دیگر، به هزار مار غیر از انتظار میرسی… انتظار! انتظار! انتظار! چه می‌شد اگر خدا تو را نمی‌آفرید؟

چاپ ششم این کتاب با ۱۷۸ صفحه و قیمت ۱۴۰ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->